Suvel puhkan Eestis - toiduelamused!

Õnneks on meile peale viirusekarantiini kingitud üks tõeliselt päikeseline suvi ja lausa rõõm on avastada Eesti erinevaid paiku, kus ammu pole käinud. Kuidas aga on teenindus ja toit Eestis väljaspool Tallinnat? Oma kogemustest tean, et nalja võib saada ka sellises uhkes kuurordis nagu Palanga peatänaval Leedus ja põnevusega asusin avastama kuidas on meil.

Valgeranna Restoran

Asukoht on uhke! Otse rannas ja vaatega merele. Õueterass on nagu päikeseline unistus ise. Lähen restorani sisse mõttega värskest salatist ja lootuses, et midagi Cesari salatilaadset ikka on. Kurb aga ühtegi värsket salatimoodi toitu pole. Ainus, mis menüüs silma jäi, oli koha ja selle ka tellisin koos piimakohviga. Küsisin ettekandjalt, et kas ta kohvi toob lauda aga tütarlaps ei vastanud, kuid mulle tundus, et ta noogutas. Läksin õue istuma ja kui olin seal üsna kaua oma kaaslasega lobisenud, siis tuli üks pahur noormees, kes teatas, et mu kohvi ootavat mind juba ammu letil ja, et miks ma seda sealt ära ei too. Päris naljakas. Oleks siis selle teate toomise asemel võinud kohvi ise ära tuua aga ei :) kus sa sellega. Läksin siis ja tõin oma kohvi ära ja jõin seda, kuni tuli soov minna tualetti. Läksin restorani sisse, kus küsisin kassast samalt tütarlapselt, kellelt just praetud kala olin tellinud, et kus on tualett. Tütarlaps tõstis korraks pilgu minule ja teatas, et meil on tualett ainult klientidele. Vastasin siis, et just tellisin. Vaidlema ta õnneks ei hakanud ja näitas käega, kus mu soovitud paik asub. Kui tagasi jõudsin lauda, siis selleks ajaks oli toodud lauda ka mu praetud kala aga nuge ja kahvleid polnud kusagil. Veidikese otsimise järel leidsin need restorani siseruumilt ühelt kõrvaliselt laualt. Oh jah. Oleks ma teadnud, et 10 euro eest saab ülessulatatud kala paksus paneeringus koos vähese närtsinud salati ja rasvaste ahjukartulitega, siis oleks küll tellimata jätnud :) Tagasi ma sinna kindlasti ei lähe. Üsna veider teenindus ja restoranitoit see küll polnud. Lisan veel juurde, et restoranis ei olnud nii palju rahvast, et teenindajatel oleks ülekoormus olnud.

Lepanina Hotell

Lepaninast on saanud tõeline pärl! Kõik on nii ilus! Merevaatega toad, jalutusrajad metsas ja rannas, järv mille keskel on grillikoda, ujumisbassein koos päevitustoolidega, valgustusega sild otse mereranda. Sõin silmadega vaateid ja aina imestasin, miks ma juba varem polnud siia tulnud. Suvitajaid oli siin igasuguseid - kes oli tulnud telgiga, kes autokaravaniga, kes üürinud majakese ja kes võtnud rõduga toa vaatega merele. Meres ujusid luiged, pardid ja lendasid kajakad, majade vahel lendasid pääsukesed. Rahvas oli viisakas ja tasane. Täielik paradiis! Õhtust sööma läksime alla restorani, vaatega merele muidugi. Menüüst oli raske valida, sest kõik tundus hea. Tellitud salat oli värske, kerge ja maitsev. Teenindus oli samuti tasemel! Kui Lepaninas oleks olnud järgmiseks ööks veel mõni vaba tuba, siis oleks sinna kauemaks jäänud!

Roosta Puhkeküla

25 aastat tagasi toimus siin mu elu esimene talvekoosolek töökolleegidega, mis oli Tallinnast väljasõiduga. Mäletasin männimetsa sellest kohast ja merd aga muud väga mitte. Kuna 149 eurot tundus majakese eest veidi palju maksta, siis otsustasime Roosta Puhkeküla restoranis vaid süüa. Vaatasin menüüd ja ups! - salatit pole ühtegi. Võtsin siis Wrapi mõeldes, et see on ehk vähemalt sama hea kui Olerexis aga pettusin. Wrap oli pandud taldrikule noa ja kahvliga söömiseks, kuid sedasi teda süüa oli väga raske. Üritasin siis kuidagi ise Wrapi otsad kokku keerata ja käest süüa. Kuidagi sain hakkama, kuid eks seda kastet voolas üksjagu ning salvrätid asusid baariletil majas sees. Maitse oli nii ja naa. Olerexis on paremad!

Roosta ranna surfibaar SurFar

Peale Roosta Puhkeküla restoranikülastust jalutasin rannas ringi ja võtsin veidi päikest. Kui ära hakkasin minema hüppasin läbi ka rannabaarist. Kõht oli küll täis aga menüüd läksin uudishimust ikka vaatama. WOW! Oleks ma kohe teadnud! Menüüs oli kõik see, mis mulle väga hästi sobis. Kahjuks aga maitsma ei hakanud. Kui veel Roostasse satun, siis lõunatama lähen kindlasti hoopis SurFar-isse. Rahvas oli ka chill siin ja mängis lahe muusika. Lausa kahju, et pidin edasi liikuma.

Dostojevski

Dostojevski asub Tallinnas Stroomi rannas. Käin Stroomi rannas tihti ja olin huviga oodanud selle restorani valmimist. Ühel soojal suveõhtul rattaga ringi uidates sai siia tehtud üks kiire külastus ja vaade merele on siin tõesti ilus. Stroomi randa oli ammu juba sellist kohta vaja. Esimesel külastusel oli kõik väga ok. Saime hea toidu, väga normaalse teenindusega ja ilusa merevaate. Aga veidi aega hiljem otsustasin seda kohta ka oma emale näidata ja siis oli asi veidi teisiti. Ootasime emaga ikka väga kaua enne kui teenindajal sabast kinni saime. Tellisime toidud ja kui mu ema toit lauda jõudis, siis selgus, et teenindaja polnud aru saanud, mida me tegelikult tellisime. Saatsime vale toidu tagasi, et ikka see õige roog saada. Minu toit saabus jupp aega hiljem, kui mu ema vale toit. Ja kui minu söök söödud sai, siis sai ema lõpuks ka selle, mis ta tegelikut tellis. Toit oli tegelikult hea. Arutasime emaga, et ah noorte värk ja mis seal ikka. Söödud ja lobisetud sai ikka ning ilm oli ilus. Lõpuks küsisin arve. Kui arve sain, siis vaatasin, et arvel oli ka see toit, mis oli meile valesti toodud. Tšeki peal oleva vea osas kehitas ettekandja vaid õlgu ja vabandas kohmetult aga mulje jäi küll, et see oli sinna teadlikult trükitud. Siit siis õppetund - mäleta, mida sa tellid ja vaata, mida sinu arvele kirjutatakse ning kui kahtled teenindaja keeleoskuses, siis kontrolli 10 korda üle!

Weis

Weis on vahva eramaja, mis on ehitatud Mustamäe tee äärseks restoraniks. Sattusin sinna sööma, sest viisin oma auto Elkesse hooldusesse. Armas puumaja ja veel armsam kodune hoov. Menüü selline, et tahaks kõike proovida ja seda hindadest hoolimata. Kuna aga oli kiire päev, siis otsustasin päevasalati kasuks. 4 euro eest sai sellise salati, et lausa uhh - portsjon oli suur ja salat maitsev. Kindlasti lähen sinna tagasi, et maitsta ära "Carpaccio Vittore" või "Kaheksa jalga".

Veel lugemist
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.